Saturday, November 27, 2010 | By: HH

inilah gunanya sahabat

salamun 'alaikum...

pernah tak, dalam hidup korang sekarang ni korang rasa apa yang korang buat semuanya terasa hambar. tak kira la study ke, dalam soal ibadah ke, pergaulan sesama kawan kawan, mak ayah atau cikgu cikgu?

kadang kadang benda macam ni tak boleh nak dielakkan. perasaan ni datang macam tu je. waktu ni la most of us akan jadi hopeless. aku pernah rasa sangat bersemangat dengan hidup, aku pernah jugak rasa putus asa. dan aku pasti korang jugak pernah rasa macam tu.

ahamdulillah, walaupun aku tak banyak kawan, tapi Allah beri aku beberapa sahabat yang sangat sangat sangat baik. insya Allah memang sahabat dunia akhirat, tak ternilai...

"Isha, iman kita ada masanya naik dan turun. kita manusia biasa. mungkin kita kurang amalan yang kita selalu buat dulu. pernah tak rasa yang ada masanya ibadah yang awak buat terasa hambar? takpe, teruskan… kita nak dapatkan cinta yang sangat bernilai mesti banyak pengorbanan yang kita kena buat. kita rasa, cuba betulkan solat. solat yang berkesan akan bagi kesan pada jiwa kita.”
-Syakirah-


kalaulah korang sedang rasa apa yang aku rasa sekarang ni, jom kita check semula solat kita. bermula dari niat, sampailah beri salam. perhatikan setiap satunya. insya Allah, perlahan lahan kita jadi baik :')


kat sini ada satu link ikhwah Jordan kongsi denganku. bacalah, insya Allah memberi manfaat. How To Be A Productive Muslim.


last but not least, all the best in your life. aku percaya, walaupun kita jauh, sebenarnya kita dekat :')

1 comments:

missindependent1502 a.k.a hanie said...

isha,,kita sokong awk...n i fell the same way like u...criusly,,same...ya kita spatutnya merujuk padaNYA dengn perbetulkan alek solat kita...syukran ala kulli ya sahabat~ May Allah bless us....